ליצמן עונה על הכל: "כך אני וגפני הפלנו את הממשלה" • האזינו

    דוד לזר No Comments on ליצמן עונה על הכל: "כך אני וגפני הפלנו את הממשלה" • האזינו
    9:33
    03.05.24
    נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף: "עוד המצאה של משגיחי הכשרות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שישי) התארח ח"כ יעקב ליצמן בתוכנית 'סוגרים שבוע' בהגשתו של בני רבינוביץ. ליצמן שהתארח במקומו של המגיש הקבוע עו"ד יצחק אוסדיטשר צלל בתוכנית אל סימני השאלה הבוערים בתקופה זו של לפני הבחירות לכנסת ה-20.

    בראשית דבריו התייחס ח"כ ליצמן למפלגת הליכוד ואמר כי "אנחנו גמרנו עם ביבי. היום, לאחר מה שעברנו, אנחנו לא עם הליכוד באופן אוטומטי, 'הברית ההיסטורית' לא קיימת".

    ליצמן השווה את בנט ללפיד ואמר כי "אצלי הם אותו דבר", אמנם לפיד הוא המחבל המרכזי והוא הביא את כל הגזירות, אבל בנט נגרר אחריו והוא בהחלט גם אשם בפגיעה בנו".

    לדבריו של ליצמן הישיבה עם לפיד בכנסת הבאה היא פסולה מלכתחילה: "אני לא רואה מצב שאנחנו יכולים לשבת עם לפיד".

    על דבריו של דרעי כי הוא אינו פוסל ישיבה עם לפיד – אמר ליצמן כי "אינני יודע  מה הוא התכוון, אני מתכוון לשאול אותו עוד לפני שבת".

    על לפיד סיפר ליצמן כי "מאז המפגש הראשון שלי איתו כשהוא בא אלי ואמר לי 'שלום, אני יאיר לפיד' ועניתי לו 'שלום, אני יעקב ליצמן', מאז – לא דיברתי איתו אפילו מילה עד היום הזה".

    על השאלה האם אפשר לקבל את 'החזרה בתשובה' של לפיד שהצהיר שאין לו דבר נגד החרדים – השיב ליצמן כי "קודם כל שישב קדנציה שלימה באופוזיציה, מבלי שיתקוף את החרדים וללא התערבות נגד החרדים- אז נקבל את חזרתו בתשובה".

    ליצמן חוזר אל ימי הפלת הממשלה, ומספר כי "אני גפני ודרעי ביחד הובלנו את הפלת הממשלה, עשינו הכל בתיאום למופת ביחד, ואני משבח אותם על זה, כי התוצאות הראו לכולם שכדאי לעבוד ביחד".

    על היסטוריית הקשר שלו עם ח"כ גפני, שעיתים הם בקירוב ולעיתים הם בריחוק אמר ליצמן כי "בדרך כלל עם משפחה אפשר לריב, לא קרה כלום, יהדות התורה זו משפחה אחת גדולה".

    "ולמרות הבעיות" ממשיך ליצמן, "לא הצליחו אותם גורמים להפריד ביני לבין גפני. ובאמת אין לי מושג מה היה האינטרס של אותם גורמים לפלג ביננו, אולי בגלל שאני ידוע ככוחני והם פחדו מזה. אבל אני לא יודע, אני לא מבין בפוליטיקה".

    "וחשוב לי שוב להדגיש: עבדנו ביחד חברי הכנסת מיהדות התצורה ומש"ס, ואני רוצה שוב לשבח את זה, זה ממש נס שבשנה ועשרה חודשים הממשלה התפרקה, למרות שהיה לנו 'אחים' בתוכה".

    ליצמן נזכר במהומות שעשו הוא גפני ואיציק כהן מש"ס בדיונים על מע"מ 0 בוועדת הכספים, "בהחלט המטרה שלנו הייתה לפרק את הממשלה למרות שצחקו עלינו כי השתוללנו קצת, בכל זאת המטרה כאמור הייתה לפרק את הממשלה".

    "העיתונאי נחמיה שטרסלר הרי הבטיח להניח תפילין אם חוק מע"מ 0 לא יעבור, והנה החוק לא עבר, ואולי תפילין הוא לא מניח אבל כיפה הוא שם".

    על השאלה מה יהיו דרישות 'יהדות התורה' לאחר הבחירות, השיב ליצמן כי "לפיד שומע אותנו מאוד מאוד, הוא מקשיב לכל מילה שלי ושל חברי הכנסת גפני ודרעי, ולכן לא אדבר ולא אחשוף את תוכנותינו, לא אתן ללפיד נשק".

    "אבל דבר אחד חשוב שנדע, שאנחנו לא פראיירים", סיכם ליצמן את הנושא.

     ליצמן 2

    על סיוע חברי הכנסת החרדים לכלל האוכלוסייה, עובדים או לומדים חרדים ואפילו חילונים חשף ליצמן כי "בארבע שנים שהייתי במשרד הבריאות, טופלו על ידי כ-89,000 פניות, שברובם הגיעו מאנשים חילונים שקיבלו מענה", לדבריו, "תמיד דאגנו לכולם ומעולם לא בדקנו מי פונה והאם הוא עובד או לומד".

    ליצמן גם הבהיר את עמדת 'יהדות התורה' בנושאים הביטחוניים, ואמר כי "אני חייב לומר באופן חד וברור, יהדות התורה לא התערבה מעולם בנושא ביטחוני, אנחנו יושבים ולומדים תורה ואנחנו שומרים דרך לימוד התורה." ליצמן מספר כי "כשראש הממשלה קרא בעת המלחמה בעזה – לגפני ולי, ואמר כי 'אנחנו במצב חירום', אמרתי לו 'אנחנו כבר שנה וחצי במצב חירום'.

    "וברור", מוסיף ליצמן כי "פה ושם כשיש נושאים כאלה על הפרק אנחנו שואלים את מועצת גדולי התורה. אולם בדרך כלל אנחנו לא מתבטאים בעניין, ואנחנו לא מתייחסים לזה".

    כמו"כ, התייחס ליצמן למפלגתו החדשה של ח"כ אלי ישי ואמר כי "כשקרה מה שקרה עם דרעי – בעת שהוא התפטר – הייתי בחו"ל, ולמרות זאת תמכתי בו וגם התראיינתי כאן ב'קול חי' ואמרתי שאסור לעשות את המחלוקת הזו, וכי אם ש"ס חזקה – יהדות התורה חזקה".

    לדבריו, "מי שיצביע למפלגות שבסופו של דבר לא יעברו את אחוז החסימה, הרי שהוא הורס את היהדות, והוא עתיד לתת את הדין על כך".

    לסיום התייחס ח"כ יעקב ליצמן לפעילות הקמפיין שיצא בקרוב עם מסרים לחבר את הציבור החרדי מבפנים, ואמר כי "בבחירות הקודמות, האדמו"ר מגור ביקר אצל הרב אוירבאך, אבל זה היה רק באותה שעה, כי כיום אין בכלל צורך בלהסביר, הרי עד היום, כל אחד מרגיש את זה בגופו ובכיסו".

    האזינו לראיון המלא:

     



    0 תגובות